Van de Mercedes Evo II zijn maar 500 exemplaren gebouwd.
Deze Mercedes 190 2.5-16 Evolution 2 heeft een met Cosworth ontwikkelde 2,5-liter motor en levert 235 pk. De Evolution II is een speciale carrosseriekit met een grote verstelbare achtervleugel, achterruitspoiler en Evolution II 17-inch lichtmetalen velgen. Ook zit er een speciale verstelbare wielophanging onder die met een schakelaar vanaf het dashboard te verstellen is.
Het is eigenlijk een DTM-auto waarmee je over de snelweg mag scheuren.
Dit fraaie exemplaar met 109.000km op de teller hebben wij gespot in Duitsland. waar de markt voor dit soort auto’s veel groter is en je ook meer bijzondere auto’s spot. Het dak zorgt voor een prachtige achtergrond op deze foto. Hierdoor is auto fotografie geweldig om te doen.
Het dak zorgt voor een prachtige achtergrond op deze foto.
Hierdoor is auto fotografie geweldig om te doen.
In 1992 pakten de DTM-racers van Mercedes de eerste, tweede en derde plaats in het kampioenschap, ondanks veel meer teams met BMW M3’s.
De prestaties zijn voor die tijd enorm, wat dacht je van: 0 – 100 km/h in 7,1 sec. en een topsnelheid van 250 km/h.
Dit model werd in de jaren 90 gebouwd als antwoordt op de BMW M3 “Johnny Cecotto” die toen 215pk had. Zie hieronder ook de car spot van deze BMW M3 in Duitsland.
Vergeet niet voordat je naar Düsseldorf met de auto gaat om een Milieusticker Duitsland te regelen. Mocht je in de winter naar Duitland gaan is belangrijk om te weten dat in Duitsland winterbanden verplicht zijn.
De prijzen zijn voor de Mercedes 190 EVI II enorm, oorspronkelijk kostte dit model nieuw € 190.000 gulden, zeg maar ongeveer een € 90.000,00. Een mooi exemplaar kost zo maar tussen de € 200.000,00 en de €300.000,00 afhankelijk van de kilometerstand.
Wil je een mooi exemplaar kopen? Een mooie Mercedes 190 EVO II kost zo maar € 200.000,00 á € 300.000,00 afhankelijk van de kilometerstand.
Als auto spotter is dit ook weer een pareltje om zo’n auto in werkelijkheid te zien. Wij genieten van het mooie model voordat wij foto’s van deze auto gingen maken. Dit model kun je totaal niet vergelijken met de modellen die vandaag de dag op de weg rijden. Bijvoorbeeld de afwerking van het plaatwerk, de rechte lijnen van het model en ook de “maar’ 17” grote velgen. En in het interieur zie je een handgeschakelde vijfversnellingsbak met erachter een uitsparing voor een autoradio.
Ook de klokjes en meters zijn echt ingebouwd in het dashboard. Bij nieuwe auto’s zijn het allemaal digitale schermpjes waarop de informatie af te lezen is.
Geniet net als ons van deze prachtige auto die wij hebben gespot in Duitsland.
3 reacties op “Van de Mercedes Evo II zijn maar 500 exemplaren gebouwd.&rdquo